Presentatie boek: Alles over André

“Zestig jaar in het vak, dat is best wat”, zegt André van Duin tegen persbureau ANP. “Hoewel het achteraf echt voorbijgevlogen is.” De geliefde tv-persoonlijkheid was in 1964 voor het eerst op televisie te zien en maakte carrière als komiek, zanger, acteur en presentator.

“En het is nog steeds succesvol tot mijn eigen stomme verbazing. Ik dacht bij vijftig jaar in het vak: nu is het gebeurd. Maar door Jan Slagter van Omroep MAX kreeg ik de kans wat anders te gaan doen.” Die nodigde hem uit om het inmiddels razend populaire programma Heel Holland Bakt te presenteren. “Ik zag dat eerst niet zitten, maar tot mijn stomme verbazing werd het een groot succes.”

Ter ere van dit werkjubileum schreef Jan Vriend het boek Álles over André. “Hij wilde een leuk boek maken met anekdotes”, licht van Duin toe. Dat vond hij een ‘lief en aardig’ voorstel. “Er was geen reden om te zeggen: dat doe ik niet. Ik vertrouw Jan volledig.”

De presentator beschrijft het eindresultaat als een ‘leuk, leesbaar doorbladerboek’. Daarin worden 1001 momenten uit zijn loopbaan en persoonlijke leven belicht. Van zijn optredens als komiek tot zijn acteerwerk in de serie Het geheime dagboek van Hendrik Groen en van spreker bij de Dodenherdenking tot zijn bekende carnavalsliedjes. Ook het verlies van twee partners en de band met zijn familie wordt openhartig besproken.

Fans van de vrolijke presentator kunnen opgelucht ademhalen, want hij is zeker nog niet van plan om te stoppen met werken. “Zo lang je het fysiek kunt volhouden, moet je het doen. Zo blijf je onderdeel van de maatschappij. Je moet natuurlijk wel fysiek in staat zijn, als dat niet zo is dan houdt het op. Maar zover is het nog niet.”

Jan Vriend, Eva Jinek en André van Duin tijdens de presentatie van het boek.
Dit bericht werd geplaatst in Laatste nieuws. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie